ZELF EEN STOP-MOTIONFILM MAKEN 2
De kinderen leren een verhaallijn maken met een begin, een midden en een einde. Ze leren planmatig werken en vooruit te denken over een verhaallijn. Dit is les 2 over zelf een stop-motionfilm maken.
ZELF EEN STOP-MOTIONFILM MAKEN 2
In les 1 maakten kinderen een stop-motionfilmpje met de app Stop Motion Studio. Nu maken ze een stop-motion filmpje met een verhaallijn: een begin, een midden en een einde. Besteed aandacht aan de opbouw van het verhaal. Wat gebeurt er in het begin? Wat is de kern van het verhaal? Hoe loopt het af? De kinderen schrijven het verhaaltje als script in beknopte zinnen op.

Lesdoel

De kinderen leren een verhaallijn te maken met een begin, een midden en een einde. Ze leren planmatig werken en vooruit te denken over een verhaallijn, de benodigde materialen, de setting en de achtergrond. Daarbij ontwikkelen ze hun ruimtelijk inzicht en leren ze chronologisch te denken. Ze leren een kritische houding aannemen: het resultaat is misschien niet meteen goed genoeg. Wat kun je doen om de opname te verbeteren?

Meer informatie

Bekijk de films met de klas op het digibord. Laat de makers na de vertoning vertellen welke oplossingen voor problemen ze hebben bedacht, bijvoorbeeld het creëren van de ondergrond en de achtergrond.

SPECIFICATIES

Groep

Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 |

Soort les

Maakopdracht | Onderzoeken en ontwerpen | Lessenserie / weektaak

Wereld van Techniek

Digitaal, Media & Entertainment |

Kerndoelen

5 | 42 | 44 |

Lescode (productcode)

678-019 WT

Download de lesbrief

Share by: