ZELF EEN STOP-MOTIONFILM MAKEN 1
De kinderen leren de bediening, de mogelijkheden en de beperkingen van de app Stop Motion Studio kennen en begrijpen. Hiermee doen ze ICT-kennis en -vaardigheden op.
ZELF EEN STOP-MOTIONFILM MAKEN 1
Bekijk met de kinderen een stop-motionfilm, bijvoorbeeld een animatie van Buurman en Buurman. Hoe zou zo’n film gemaakt zijn? Laat kinderen erover met elkaar van gedachten wisselen. Laat de kinderen in kleine groepjes met enkele spullen een kort verhaaltje filmen. Bijvoorbeeld: een glas water met een rietje erin dat steeds leger wordt of een autootje dat uit de bocht vliegt.

Lesdoel

De kinderen leren de bediening, de mogelijkheden en de beperkingen van de app Stop Motion Studio kennen en begrijpen. Hiermee doen ze ICT-kennis en -vaardigheden op. Ze ervaren dat het belangrijk is om nauwgezet en netjes te werken en dat daarvoor geduld en doorzettingsvermogen nodig is. Ze leren oplossingsgericht te denken.

Meer informatie

Bekijk het filmpjes met de klas op het digibord. Laat de makers na de vertoning vertellen welke oplossingen voor problemen ze hebben bedacht, bijvoorbeeld het maken van een standaard voor het mobieltje Laat andere kinderen raden welke vondsten de makers hebben gedaan voor het leger maken van het glas of het uit de bocht vliegen van de auto.

SPECIFICATIES

Groep

Groep 6 | Groep 7 | Groep 8 |

Soort les

Maakopdracht | Onderzoeken en ontwerpen | | Lessenserie / weektaak

Wereld van Techniek

Media, digitaal & Entertainment |

Kerndoelen

42 | 44

Lescode (productcode)

678-018 WT

Download de lesbrief

Share by: