NASA-VLIEGTUIG
De leerlingen onderzoeken de eigenschappen van een aantal zelfgebouwde vliegtuigjes met ronde vleugels.
NASA-VLIEGTUIG
Bij de NASA bedenken en bouwen ze niet alleen raketten. Ze bedenken ook vliegtuigen die steeds langer en verder kunnen vliegen. In deze les onderzoeken leerlingen hoe je een vliegtuig langer kan laten vliegen door steeds iets aan het vliegtuig te veranderen.

Lesdoel

De leerlingen onderzoeken de eigenschappen van een aantal zelfgebouwde vliegtuigjes met ronde vleugels.

Meer informatie

De leerlingen bouwen een vliegtuigje met ronde vleugels en onderzoeken de vliegeigenschappen door het stellen van onderzoeksvragen. Wat zou er gebeuren als ik ….? De vleugels groter zou maken, op een andere plaats zou vastmaken, een paperclip aan de neus zou bevestigen, twee even grote vleugels zou maken, etc. Door steeds iets aan het vliegtuig te veranderen zijn de leerlingen bezig met productontwikkeling. Bedenk zelf andere vormen. Bijvoorbeeld driehoeken, vierkanten en rechthoeken of vleugels aan elkaar. Vliegt het beter met kleine vleugels voor of andersom. Hoe klein kan een voorvleugel zijn?

SPECIFICATIES

Groep

Groep 7 |

Soort les

Maakopdracht |

Wereld van Techniek

Ontwerp, Productie & Wereldhandel | Hi-tech & Science

Kerndoelen

42 | 45 |

Lescode (productcode)

7-004 HV

Download de lesbrief

Share by: