MENS-ERGER-JE-NIETEN ALS JE BLIND BENT
De leerlingen leven zich in een gehandicapt persoon in en stellen zich voor hoe het is om niet te kunnen zien. Ze worden zich bewust van hun rol in een groepsproces.
MENS-ERGER-JE-NIETEN ALS JE BLIND BENT
Hoe kan iemand die blind is Mens Erger Je Niet spelen? In deze lessenserie bedenken en maken leerlingen een variant van dit beroemde gezelschapsspel voor mensen die blind zijn.

Lesdoel

De leerlingen leven zich in een gehandicapt persoon in en stellen zich voor hoe het is om niet te kunnen zien. Ook werken ze doelgericht samen in een groep en zijn ze zich bewust van hun eigen taak en het groepsproces, waarbij ze verantwoordelijkheid nemen voor het proces en het eindresultaat.

Meer informatie

Laat de kinderen en de groepjes zo vrij mogelijk aan de slag gaan (binnen door jou gestelde kaders). Zo krijg je gevarieerde producten en processen en voorkom je eenheidsworsten. Maar let op: kinderen mogen wel bij elkaar kijken om inspiratie op te doen!

SPECIFICATIES

Groep

Groep 5 | Groep 6 | Groep 7 | Groep 8

Soort les

Onderzoeken en ontwerpen

Wereld van Techniek

Mens & Gezondheid |

Kerndoelen

44 |

Lescode (productcode)

5678-007 JN

Download de lesbrief

Share by: