DE BEWEGENDE ACHTBAAN 2
De kinderen ervaren dat je met behanglijm, papier en water een vloeibare substantie kunt maken die als het is opgedroogd hard en stevig is. Ze verkennen toepassingen en gebruiken papier-maché om hun achtbaan te verstevigen. Dit is deel 2 over De Bewegende Achtbaan.
DE BEWEGENDE ACHTBAAN 2
De kinderen verstevigen met papier-maché het prototype van de achtbaan die ze hebben gemaakt in het eerste deel van deze activiteit (zie deel 1). Ze leren hoe ze moeten werken met water, poederlijm en laagjes papier. Leuk om te vertellen dat ze in de 19de eeuw ook echte meubels maakten van papier-maché. Ze verfraaien hun ontwerp door het te schilderen en te versieren met gekleurd papier.

Lesdoel

De kinderen ervaren dat je met behanglijm, papier en water een vloeibare substantie kunt maken die als het is opgedroogd hard en stevig is. Ze verkennen toepassingen en gebruiken papier-maché om hun achtbaan te verstevigen. Ze verfraaien hun achtbaan en gebruiken hierbij hun fantasie en creativiteit.

Meer informatie

Maak een tentoonstelling van alle achtbanen Nodig de kinderen van andere groepen uit om te komen kijken De bezoekers mogen de achtbanen uitproberen met een knikker. Welke achtbaan heeft de voorkeur van de kinderen? Eventueel kunnen de kinderen stemmen op het ontwerp van hun voorkeur. Ook leuk om ouders uit te nodigen voor de tentoonstelling.

SPECIFICATIES

Groep

Groep 3 | Groep 4 | Groep 5 |

Soort les

Maakopdracht | Onderzoeken en ontwerpen | Lessenserie / weektaak

Wereld van Techniek

Ontwerp, Productie & Wereldhandel |

Kerndoelen

45 |

Lescode (productcode)

345-022 WT

Download de lesbrief

Share by: