AUTOMATISERING: SNOEPMACHINE
De kinderen doen onderzoek naar verkoopautomaten en maken een prototype van een snoepjesmachine.
AUTOMATISERING: SNOEPMACHINE
Wat voor verkoopautomaten ken jij en hoe zou je op een leuke manier snoep kunnen verkopen? In deze les gaan we aan de slag met industriële automatisering en entertainment. Ze gaan een snoepjesmachine maken voor op een evenement. Waarmee trek je de aandacht en welk proces zit er achter automaten

Lesdoel

Kinderen gaan spelenderwijs aan de slag met de onderzoek en ontwerp cyclus. De kinderen doen onderzoek naar verkoopautomaten en maken een prototype van een snoepjesmachine.

Meer informatie

Welke functies kent een automaat allemaal? Denk aan start proces, opslag van de snoepjes, aangrijpen, transport en aangeven van de snoepjes. Is er nog een wow effect toe te voegen door het design van de machine? Denk aan sushi op een lopende band in restaurant of de doorzichtige kauwgomballen automaat. Laat ze aan de slag gaan met het ontwerp. Vervolgens gaan de kinderen met karton een prototype maken

SPECIFICATIES

Groep

Groep 4 | Groep 5 | Groep 6 |

Soort les

Onderzoeken en ontwerpen

Wereld van Techniek

Ontwerp, Productie & Wereldhandel |

Kerndoelen

44 | 45

Lescode (productcode)

456-001 TM

Download de lesbrief

Share by: