Enquete wijst uit: Meer aandacht voor W&T, maar vooral projectmatig
20 januari 2021
DEN HAAG - De afgelopen drie jaar nam de aandacht voor W&T op basisscholen flink toe. Wat verder opvalt is dat de aandacht voor W&T vaak projectmatig is. Slechts vijf procent werkt met een doorlopende leerlijn. Dat blijkt uit een enquete van het Platform Talent voor Technologie en PrimairOnderwijs.
Van de 280 respondenten, allemaal werkzaam in het basisonderwijs, gaf ruim een derde aan meer aandacht te besteden aan W&T in de klas dan drie jaar geleden. Zeventig procent geeft aan dat het thema meer aandacht krijgt op school, wel geeft het merendeel van de respondenten aan dat zij minder dan vijf uur per maand aan W&T in de klas besteden. Wat opvalt is dat de aandacht voor W&T vaak projectmatig is, slechts vijf procent werkt met een doorlopende leerlijn. Daarnaast hangt het W&T-onderwijs in zestig procent van de gevallen af van enkele enthousiaste collega’s. 

Alle resultaten
De resultaten van het onderzoek laten zien dat W&T- onderwijs op de kaart staat, maar dat er ook nog veel ruimte is voor ontwikkeling. Benieuwd naar alle resultaten uit de enquête? Bekijk alle resultaten hier. 

Deel dit nieuwsbericht

Share by: